intro

søndag den 25. juli 2010

Så er jeg ankommet til Teheran. Og er vågnet efter en meget kort nat.
Jeg har endnu ikke helt styr på tiden - af yderst praktiske årsager,
er Iran ikke bare to timer foran dk, men hele smarte to og en halv
time foran. Nåede hotelet og sengen kl halv seks i morges, og er nu
vågnet kl. 7.45. Så det er jo herligt, og jeg er ikke spor træt, nej.
Og hvorfor er jeg så vågnet? Jo, det skal jeg sige jer! Mit hovedgærde
er lige klods op af den mest traffikerede vej jeg nogensinde har
oplevet... Nåh ja, og så jeg kan jeg mærke udstødningen fra bilerne
sive ind gennem det utætte vindue og ned i mine lunger.
Rejsen gik rigtig fint. Fant hurtigt de andre NEXT STOP Iranere i
lufthavnen og inden længe befandt vi os i Vien.
På flyet til teheran sad jeg mellem to iranske kvinder og den ene
talte jeg (til den andens fortrydelse) med uafbrudt i alle de 4 timer
turen varede. Fik næsten styr på den politik og historie jeg ikke har
nået at få styr på hjemmefra.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar